onsdag den 23. marts 2011

Spisetid...

Jeg har vist tidligere nævnt, at Sigurd er glad for mad (læs: som i MEGET glad for mad). Han er også ret glad for at spise selv... Dog er det ikke altid, at bevægelserne er særlig godt koordineret eller også er han bare så ekstrem nysgerrig, at hver en bid lige skal disikeres og studeres inden den stoppes i munden:o). Men summarsumarium er, at han sviner en del, når han spiser. Derfor måtte der også nye hagesmække til. Jeg har valgt den lette løsning og syet hagesmækkene af frotte med gummibagside (selvfølgelig uden thalater;)) og et stykke bomuld. Vendt det rundt og kantet det med noget skråbånd. Vupti - Det var nemt og jeg fik da også lige lavet et par stykker i "pigefarver", når nu jeg var i gang:-).

Så er der dækket op med Marimekko hagesmæk, kop og tallerken

Hagesmække i mange farver og mønstre


Lige et lille tillægsspørgsmål; Hvordan bøjes hagesmæk??? Er det ligesom ordet penge (hagesmæk, hagesmække, hagesmækkene) eller som som ordet bil (hagesmæk, hagesmækker, hagesmækkerne)? Eller er der en helt 3. måde;o)?

4 kommentarer:

  1. Det er nogle fine hagesmækker du har fået lavet.
    Og som du kan se, så hælder jeg til at det bøjes ligesom bil.
    Kan man egentlig bøje en bil? ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor er de fine, de der for-at-undgå-tøjet-bliver-beskidt-under-spisningen-beklædnings-accessories (ok jeg ved ikke hvordan man bøjer ordet hagesmæk, men fine det er de altså!)

    SvarSlet
  3. Ja dem kan man ikke få nok af. De er super fine.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)