fredag den 1. januar 2010

Dagen derpå!!!

Vi har haft den mest fantastiske fest i går aftes og nat. Dejlig mad og endnu dejligere selskab! Traditionens tro blev festen indledt med velkomstdrinks og Dronningens nytårstale, hvor der forinden blev tippet på, hvilken farve hendes kjole ville have. Okay jeg vandt ikke, men blå er da ret tæt på lilla ikke?;o).

Efter nytårstalen ventede der os den mest fantastiske forret (Hvis jeg da selv skal sige det:-) og så var det ikke en gang mig selv der stod for den;o)). Forretten kan varmt anbefales.
Da vores venner havde tilbragt hele julen i det solrige Miami og dermed gået glip af en traditionel julemenu, havde vi derfor besluttet, at hovedretten skulle være and med alt hvad det indebærer. Måske ikke en helt traditionel ret at servere til nytår, men lækkert var det.
Desserten var vist mere efter bogen - Den bestod af nøddekurve med is og masser af lækkert frugt.
Indimellem retterne blev der også tid til at få skudt lidt af til stor fornøjelse for børnene - ja nok også de store drenge/mænd;o).

Endelig blev det tid til at komme i gang med den længeventede pakkeleg. En leg som virkelig kan sætte fut i store såvel som små. Jeg synes, det er så sjovt at høre alle os voksne sidde og skynde på terningerne - også selvom vi alle ved, at størstedelen af pakkerne, for ikke at sige alle;-), indeholder ting som børnene vil sætte størst pris på samt den lille detalje, at hvis man virkelig brændte for en af de pakker som desværre ikke blev vundet af en selv, så kan man selv gå ud og erhverve sig den for meget små penge;o). Men det er jo denne begejstring der er med til at gøre pakkelegen til noget helt særligt.

Efter pakkelegen, ½time før midnat, faldt mindstemanden omkuld, så han sov sødt i sin seng imedens vi og resten af byen skød det nye år ind. De andre børn var naturligvis alle vågne endnu, men ikke længe efter skyderiet måtte børnehavebarnet og bedstevennen også overgive sig og lidt efter fulgte også de store børn trop:o). Så kunne vi halvgammel jo sidde tilbage og hygge - Og hygge det blev der (næsten) til den lyse morgen. Klokken var 5+ inden vi kom i seng. Da de første børn "allerede" vågnede ved 9-tiden, følte jeg mig godt nok lidt mat i sokkerne og denne følelse har desværre fulgt mig resten af dagen. Nattøjet har ikke været af i dag og dagen er gået med on/off hvil på sofaen med fjernsynet kørende i baggrunden. Jeg er bare glad for, at mit store søvnunderskud ikke også var kombineret med tømmermænd - Jeg synes, jeg lider nok;o).

Håber alle I andre også kom godt ind i det nye år. Og tilbage er der kun at sige;

Vær velkommen herrens år - år 2010!


3 seje gutter der er mega klar til fest:-)

Desserten nydes:-p

Tid til det STORE pakkespil - Det kan virkelig bringe kampgejsten op i både børn og voksne;o)

Klokken nærmer sig midnat og der gøres klar til at springe ind i det nye år!

GODT NYTÅR!

Ja hvem ellers??? Vores store dreng skulle selvfølgelig prøve om, han kunne drikke sig fuld i børnechampagne:o)
Her i gang med hans 5. glas!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)