fredag den 27. maj 2011

Verdens bedste børnehave

Det må vores børnehave bestemt være kandidat til. Som jeg tidligere har nævnt har Carl Johan nogle vanskeligheder (eller udfordringer som børnehaven kalder det;-)), hvoraf hans sproglige problemer nok er de mest tydelige. Carl Johan er også et af de børn, som nærmeste er "usynlig" i børnehaven - Han gør ikke meget væsen af sig og hans primærpædagog har gjort meget for at se ham og lade ham vide, at hun ser ham som den han er og at han er helt igennem fantastisk. Hun "vander" ham, så han kan blomstre. Men andre ord; så lyser det ud af pædagogen, at hun vil sit arbejde og at hun brænder for det.
I dag var Carl Johan f.eks. ked af det, da han blev afleveret. Jeg hader virkelig at gå fra ham, når han har det sådan - Det stikker helt i hjertet. Men altså pædagogen forstår virkelig at læse Carl Johans og mine behov, så 5 minutter efter, at jeg var kommet hjem, ringede telefonen og pædagogen ville da bare lige sige, at Carl Johan nu var klar til at sige farvel. Så jeg fik en glad Carl Johan i røret og med det samme kunne jeg bare mærke, at dagen i dag da ikke kan blive andet end god:).


Ha' en rigtig god dag 

5 kommentarer:

  1. Sikke en fantastisk dejlig børnehave - hvor må det være dejligt at have den tillid til og opbakning fra institutionen...det er jo dér vores øjesten tilbringer langt de fleste vågne timer, så hvor er det bare vigtigt, at man er tryk ved stedet og pædagogerne...specielt når man har en skøn dreng med udfordringer, som du skriver....så er det jo ekstra ekstra vigtigt!

    Jeg syns det er en smuk beskrivelse du laver..."hun vander ham, så han kan blomstre" - det gik lige i hjertet på mig!

    Håber din dag blir super go...
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Ja det lyder som et fantastisk sted. Hvor er I heldige.

    God weekend. Kh Mette

    SvarSlet
  3. Hvor er det dejligt at høre sådan en historie, for det er som oftest kun alt det negative, folk fortæller. Og det er skønt, at møde mennesker, der brænder for det, de gør. Jeg kan godt forstå at du er glad for den børnehave :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  4. Tusind fordi I gav jer tid til at kommentere mit indlæg - Det gør mig rigtig glad:)
    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)