fredag den 14. december 2012

Drillenissen...

Børnehavebarnet var så "heldig" at have drillenissen med hjem den anden dag. Jeg synes da, at det er en sød tradition, men alligevel bliver jeg taget på sengen hvert år og går næsten i panik, når jeg træder ind i børnehaven og ser nissen på min søns plads... Hvad skal nissen nu finde af narrestreger på i år og ikke mindst hvad skal "den" skrive i den medfølgende bog?
I år tog jeg udgangspunkt i Carl Johan, som var begyndt at tvivle lidt på, om nisser nu også var virkelige. Så i fællesskab satte vi en lille skål med ris på midten af bordet og strøg lidt mel rundt om skålen. Den næste morgen var Carl Johan overhovedet ikke i tvivl længere, for han kunne jo selv se, at nissen havde sat fodspor i melet. Stor jubel og Carl Johan går nu og håber, at han får nissen med hjem endnu en gang inden det bliver jul, men heldigvis er de så pædagogiske oppe i børnehaven, at det hedder max. en dag/weekend pr. barn - Puha:-).
Hvis du kigger rigtig godt efter, kan du se fodsporerne;-).

Lidt drillerier blev det også til:-)

Jeg har allerede en idé til, når drillenissen kommer på besøg næste år. Der tror jeg, at den hopper en tur i vaskemaskinen, for den er godt nok blevet lidt småulækker (for ikke at sige klam) efterhånden;o).

2 kommentarer:

  1. Åh ja den "skide" nisse. Idag fik vi een med hjem. En hel week!! Så står man DER med bukserne ned og ikke aner sine levende råd!!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)