tirsdag den 6. december 2011

Rom blev ikke bygget på en dag;o)

En gang for længe længe siden lovede jeg at lægge en opskrift på mine pizzasnegle ud her på bloggen. Tiden gik og jeg glemte alt om mit løfte, men heldigvis blev jeg mindet om det her den anden dag - Så nu vil jeg langt om længe indfri mit løfte:-).

Pizzasnegle (ca. 50stk.)

Dejen:
50gram gær
5dl vand
1kg hvedemel
2spsk olie
2tsk salt

Gæren røres ud i lunkent vand og de øvrige ingredienser tilsættes. Dejen æltes godt i gennem og stilles til hævning et lunt sted i ca. 30min.

Fyld:
1glas tomatsauce
2 pakker (mener der er 200gram i hver pakke?) skinke-/kyllinge-/kalkunstrimler
1alm. pose reven ost
lidt oregano

Dejen rulles tyndt ud (jeg plejer at dele dejen i 2 inden jeg rulle den ud - Det gør den lidt lettere at håndtere) og tomatsaucen fordeles på. Resten af fyldet (minus oreganoen) kommes ovenpå. Rul dejen til en pølse og skær den herefter i skiver, som sættes på en bageplade (med bagepapir;o)). Pizzasneglene får nu et lille drys med oregano og bages i en forvarmet ovn på 200grader i ca. 12min.

God appetit:-)


2 kommentarer:

  1. Tak for den opskrift - jeg bliver helt sulten ved at kigge på billedet ;o)
    Har du fået pakken?
    Kh karen

    SvarSlet
  2. Uh ja pakken kom i går og den er flot, flot, flot. Tusind tak<3

    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)