torsdag den 7. juli 2011

København

Sommerferien er over os og jeg er ved at planlægge vores tur til København.... Jeg har vist ikke været der siden min gymnasietid og det er ved at være nogle år siden (host host). Så kom endelig med en masse god forslag til, hvilke seværdigheder, der er et besøg værd, hvilke lækre butikker man absolut skal unde sig selv at kigge nærmere på, hvor er de bedste fristed i København. Det er kun mig og de to ældste børn (10 og 13år), som skal derover, så vi får god tid til at snuse rundt og suge til os af indtryk. Så skyd løs og være med til at gøre vores tur til en uforglemmelig oplevelse:).

Amalienborg
billedet er lånt her

8 kommentarer:

  1. Må jeg anbefale Glyptoteket....smukke statuer og malerier (mest i klassisk stil og masser af impressionesme), en fantastisk vinterhave, gratis adgang søndag og onsdag, en helt utrolig café med kager der får mundvandet til at tap-løbe og så ligger det lige ved siden af Tivoli...praktisk, når ungerne er trætte af fin-kultur.
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Experimentarium i Hellerup er helt oplagt til en gråvejrsdag, det er sjovt både for børn og voksne

    SvarSlet
  3. Gå ind på hjemmesiden sommerforbørn.dk den er supergod til at vise nogle af alle de fede gratis aktiviteter der er for børnene i københavn her over sommeren.

    Og H.C. Ørstedsparken er et fedt sted til en sandwich og en legetur på den elektroniske legeplads. Lige ved Israels plads/tæt på nørreport.

    SvarSlet
  4. Tusind tak for alle jeres forslag - Dem vil jeg bestemt se nærmere på:)

    SvarSlet
  5. øh, hvor skal man dog begynde:
    - Den nye disney butik på strøget (som jeg desværre ik selv har besøg endnu)
    - Is i nyhavn
    - Remisen (indendørs kæmpe legeplads på Østerbro, gratis og perfekt til at brænde krudt af.)
    prøv evt. børn i byen hjemmesiden: Boernibyen.dk

    SvarSlet
  6. En havnerundfart er bare så dejlig en måde at se Byen på, jeg har tit haft besøgende med, når de har besøgt staden (altså mens jeg boede i Kbh.)
    hvis det gælder shopping så søg de små gader langs med strøget, omkring Gl. Mønt

    God tur

    SvarSlet
  7. Birthe: Tak:). Nyhavn er tilføjet listen over steder vi skal se og mon ikke også der bliver til en lille is;o). Hjemmesiden vil jeg lige kigge lidt nærmere på:)

    Pia: Tak... Gud ja havnerundfart har jeg faktisk tidligere tænkt på, men havde glemt igen - Så tak:)

    Kh. Louise

    SvarSlet
  8. Uhm det er altid hyggeligt at planlægge ferie.. Jeg er ikke den store Københavns ekspert - føler selv lidt som turist når jeg er derinde - smiler.. Men hvis I skal shoppe lidt, er det en god idé at gå ned af nogle af de små sidegader til Strøget.. her findes en del spændende - læs "farlige for pengepungen" butikker.Hvis I kommer forbi Langelinje er der en del outlet butikker - du kan evt. se nærmere på nettet..
    Håber I får en fantastisk ferie
    KH.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)