torsdag den 23. juni 2011

Opskrift

Flere har spurgt efter opskriften på rabarbersmulderkage både her på bloggen og over mail. Det kan jeg faktisk godt forstå, for den er også god;o). Jeg har taget udgangspunkt i en opskrift af Jamie Oliver, men som jeg også skrev i mit tidligere indlæg bruger jeg lidt, hvad jeg nu har - Så her kommer min egen fortolkning:-)

Rabarbersmulderkage

Ca. 300g rabarber
5spsk. sukker
1 skvæt rødvin

Rabarber, sukker og rødvin varmes forsigtigt op i en gryde og småsimre imedens dejen laves.
Put rabarberne over i et ovnfast fad.

Dej
1 stor klat koldt smør (6 store skefulde smør)
225g mel
1tsk bagepulver
70g sukker
lidt salt
1½dl kærnemælk
rørsukker til drys

Smørret smuldres i melet og bagepulveret. Tilsæt sukker og salt. Hæld kærnemælken i og rør til dejen er glat og lind. Dejen lægges oven på rabarberne - Det må gerne se lidt rustisk ud. Drys med rørsukker og bag kagen i en 200 graders varm ovn i ca. ½ time.
Serveres evt. med vanilleis eller cremefraiche (kan sagtens undlades)

God appetit! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)