mandag den 18. maj 2009

Lidt har også ret...

Det er desværre ikke blevet til så megen kreativ udfoldelse ved symaskinen på det sidste - men lidt har som sagt også ret.
Det startede med, at Hr. Nielsen var blevet sendt i byen med en ordreseddel på diverse metervarer - og den var lang;o). Det resulterede desværre i et fejlkøb. Jeg havde ingen ide om, hvad jeg skulle bruge stoffet med "bomberne" til. Men intet er vel så skidt, at det ikke er godt for noget - Vores datter var nemlig vild med stoffet og bestilte straks endnu en kjole med bindebånd og smock. Det blev ikke bare til en kjole men til to, så var der også en til veninden. Så blev det fejlkøb alligevel brugt på en god måde.

Kjolen har en rigtig god pasform, der passer de fleste.

En lækker taljelang quiltet vest er det også blevet til. Den er i et skønt farverig stykke stof som man bliver glad af at kigge på. Vesten er kantet med matchende pink kantbånd som ender ud i et bindebånd. En rigtig sød detalje som gør vesten meget "piget".

Jeg skal ikke ligge skjul på, at jeg selv er ret vild med ovenstående vest, så når jeg får tid og lejlighed til det, så skal der kreeres en vest i str. mor i den metervare som er viste på dette billede:

1 kommentar:

  1. øv gad godt kunne forstørre billedet lidt - så jeg kan se den øverste kant - har seriøse udfordringer med min smock - dér - den bliver væsentlig løsere end længere nede og det er noget hejs når man laver nederdele som pt er mit projekt - smock nederdele en mas til sommeren. Jeg snyder og syr bred "tynd" elastik for oven og det er også fint nok, besværliggøre bare projektet noget.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)