tirsdag den 23. november 2010

Det sker bare ikke det der....

I går aftes smed Valdemar en seddel på bordet, hvorpå der stod, at han skal spille konge og tinsoldat i årets skolemusical for indskolingen. Kostumerne skulle medbringes allerede dagen efter - altså i dag!!!! Så hvad gør en, måske ikke klog, men desperat mor??? Efter at have fremsagt et par eder og forbandelser, blev stoflageret inspiceret og egnet stof blev fundet frem. Resultatet blev en rød kongekappe med fleecekant, hvorpå der hurtig blev malet nogle sorte pletter. En lille hægte blev syet fast, så kappen bliver på plads under opførelsen af musicalen. Kronen håber jeg, de kan finde materialer til oppe i skolen. Tinsoldaten blev meget enkel og kommer til at bestå af en rød bluse og to hvide bånd, så krydset på maven og ryggen kan dannes. Hertil et par blå bukser.
HURRA for et veludviklet shoppinggen, så man altid har materialer på lageret til at klare enhver krisesituation:o).

Kongekappen med "hermelin"kant

8 kommentarer:

  1. Er det ikke osse liiiiiidt kort varsel at gi fra skolens side ;-) ja, jeg spør bare, for det er jo ikke os alle der har hermelin, bjørneskindshuer og epauletter liggende og vente i klædeskabet... Godt og snapt reageret - hep for dig! KH Lisbeth

    SvarSlet
  2. Lisbeth: Jeg tror faktisk, at sedlen har ligget i tasken siden i fredags:o) - ikke at det gør nogen forskel for weekenden har været fuld booket af andre ting;o)

    SvarSlet
  3. Super flot kreation på rekort tid..kender godt det med de sedler der lige smutter...Klem

    SvarSlet
  4. Godt gået... fantastisk kreation... - min erfaring er, at drenge ikke gir' varsler....

    SvarSlet
  5. Godt gået overskudsmor ;0) - jeg tror jeg var gået i panik..

    SvarSlet
  6. Godt kæmpet! Hvem kender ikke godt til de der lynhurtige krav om at hekse et eller andet vildt frem i løbet af morgenmaden samtidig med at man smører 3 madpakker?
    Jeg har dyb respekt for dig!

    SvarSlet
  7. Jeg melder mig på "panikholdet", samtidig havde jeg skældt både den ene og den anden ud...

    Han bliver da bare flot:-)

    SvarSlet
  8. Mona og Annette: Tak skal I have. Og ja det må være en drengeting, for det er absolut ikke første gang, at sedler bliver glemt:o)

    Gårdejerinden: Panikken forsvandt "stille og rolig" imedens jeg udgyede diverse eder;o)

    LisBethLys: Tak - Ja man skulle være født som blæksprutte;o)

    Fru Kahr: Tak - Jeg fik i min desperation også lige nævnt et par stykker, som faldt mig først for - Sjovt nok så hjalp det;o)

    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)