tirsdag den 11. maj 2010

Stofposer

Jeg har tidligere vist nogle af de frugtposer jeg har lavet. Tidligere har jeg lavet dem med pvc-fri voksdug inderst - Tanken var, at de skulle være nemme at rengøre. Men men men nu har William haft sine i et lille års tid og min erfaring er, at det er lige så nemt at smide dem til vask som det er at aftørre dem indvendigt. En anden ting er jo, at det ikke kun er indvendigt, at de bliver beskidte - Snare tværtimod - William bruger skam også posen til at tørre fingrene i:o). Derfor er jeg gået væk fra idéen med voksdugen - Fidusen gik jo ligesom af;o). Nu laver jeg poserne i bomuld hele vejen igennem.
I dag har jeg fået lavet 3 frugtposer til et børnehavebarn på 5år. Eneste krav til poserne var, at de ikke måtte være i pigefarver. Så sammen med drengefarveeksperten William fandt jeg frem til følgende stoffer; Dødningehovedstof, Spidermanstof og stof med flyvemaskiner. På den ene side af poserne er den kommende ejers fulde navn maskinebroderet på. Jeg har dog valgt kun at tage billede af broderiet af fornavnet - ingen grund til af vise hans efternavn her på bloggen:-).
Siger man forresten ikke, at 3. gang er lykkens gang??? Det gælder ikke i dette tilfælde:o(. Dødningehovedposen var den 3. og sidste pose jeg skulle brodere på. Desværre gik et eller andet galt - Maskinen har fornøjet sig med at trække undertråden om på forsiden af stoffet igennem hele broderingen:o(. Øv øv øv!
Note til mig selv: Vasketøjet skal IKKE ordnes imedens maskinen er sat til at brodere;o)

3 frugtposer på rad og række - Alle i drengefarver;o)

4 kommentarer:

  1. Hej vi vil meget gerne vide hvor du har været så heldig at finde stoffet med Spiderman henne? Det er næsten ikke til at opdrive metervarer med ham på!

    SvarSlet
  2. Spiderman-stoffet er, så vidt jeg husker, købt i Jysk en gang i tidernes morgen:)

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot med broderet navn! Hvordan har du lavet det?

    SvarSlet
  4. Hvor er det flot med broderet navn! Hvordan har du lavet det?

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)