søndag den 9. maj 2010

Morsdag...

Der er nogle dage med deres dertilhørende traditioner der næsten hænger mig ud af halsen allerede inden dagen oprinder. Jeg kan til tider godt blive lidt træt af, at man på særlige dage nærmest bliver dikteret hvad man skal give, hvornår og hvorfor. Men Morsdag bliver jeg dog aldrig træt, så min mor har selvfølgelig fået en buket i dag. Ikke så meget fordi det skal være en buket, men mere fordi jeg håber/ved, at hun forstår de tanker der ligger bag. En tak fordi hun er den hun er - Noget jeg ikke er særlig god til at få sagt i daglige, så derfor nyder jeg denne dag, hvor jeg får lejlighed til at sige tak til min mor:).
Mine børn har selv taget denne tradition til sig uden at blive påduttet det. De nyder at finde på gaver, give dem og se modtagerens reaktion. Frederikke gav mig f.eks. en meget gennemtænkt gave - Bogmærker, da hun ved jeg elsker at læse en god bog samt en mønt til indkøbsvogn, da hun ofte har oplevet mig bande og svovle over en manglende 10krone i pungen;o) (så meget for dankortet).
Da William så, at Frederikke gav mig en gave, fes han ovenpå. Få minutter senere kom han retur med et afrevet hjørne af et stykke papir, hvorpå han havde tegnet 3 små monstre. En tegning der nu hænger på køleskabet og gør mig glad, når jeg ser på den.
Valdemar har i dag tilbragt en rum tid på det lokale loppemarked og kom på et tidspunkt hjem, fordi han lige skulle låne nogle penge - Han havde nu fundet den helt perfekte gave! Han kom senere slæbende hjem med ikke en men to sammenklaplige vinreoler og fortalte med stolthed i stemmen, at han havde fået dem helt gratis. Hvad de lånte penge så er gået til vides ikke;o).
Selv Sigurd valgte i dag at give mig en gave. I dag besluttede han sig simpelthen for at tage en formiddags-, middags, eftermiddagslur på 6 timer, hvorefter jeg besluttede mig at vække ham - Gad vide hvor længe han kunne have sovet, hvis han havde fået lov???

Børnenes skønne gaver!

Hr. Nielsen havde også været så sød at købe en gave til mig fra børnene. 2 flasker vin. På den flaske står der; "Roses are red and violets are blue. Honey's sweet but not sweet as you". Nåhhh - Tak skat...... Og børn selvfølgelig;o). Men det var ikke alt. Der var også valgt et meget sigende kort (teksten kan læses på nedenstående billede). Jeg kunne skisme ikke lade være med at grine, da jeg læste det. Det må helt sikkert skulle læses med en del ironi, for jeg er da til tider noget af en rappenskralde. Men et kort som også sætter nogle tanker i gang.... For wauw sådan en kvinde gav jeg godt nok godt at være:-).

God vin og pragtfuld kort!

4 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige gaver fra både mand og børn ..... og helt ærligt Louise, JEG synes du er en kvinde med egenskaber der er værd at beundre, så tag du bare kortets ordlyd til dig ;-)

    SvarSlet
  2. TILLYKKE LOUISE!!
    DU er vinder af min GIVEAWAY!! Angel of freedom figuren fra Willow tree .. Ha en god dag :)
    Send mig lige din adresse til min mail så skal jeg få den sendt hjem til dig :)
    hvisjegbarevarenand@hotmail.com

    SvarSlet
  3. Ihh Anne hvor er det bare fantastisk. Jeg sender dig fluks en mail:)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)