tirsdag den 1. marts 2011

Farven lilla...

Er skisme da svær at fange med kameraet, men derfor kommer der nu alligevel et par billeder, som involvere farven lilla, senere i indlæg:). Det må I bære over med!

I husstanden er vi 7 personer, men vi ejer kun en toilettaske. Det har ofte været et lille irritationsmoment, når flere af husstandens medlemmer skulle noget forskelligt på samme tid. En ucharmerende klar frysepose er ofte blevet taget i brug til opbevaring og transportering af tandbørste osv. Men nu er de tider forbi, for jeg har endelig fået lavet os en ekstra lille toilettaske.
Tasken er syet i Marimekko' lilla mini unikko og foeret med ganske almindelig lilla lagenlærred. Lynlåsen har en rigtig flot lilla-prang-farve, hvilket mine kameraevner slet ikke formår at fange. Jeg fandt også ud af, hvorfor lige netop dette projekt har fået lov til at ligge så længe.... Det skyldes ene og alene LYNLÅSEN.... Det er bestemt noget jeg skal øve mig på - Men øvelse gør jo som bekendt mester, så der er vel håb endnu?

Husets nye toilettaske...

...Med lynlås:)

7 kommentarer:

  1. Hvor er den sød, et af mine projekter er en toilettaske - vi bruger nemlig også den ucharmerende klare frysepose.

    Lynlåsen ser da ud til at være ganske pænt syet i.

    Hilsen Grith

    SvarSlet
  2. Den er da rigtig fin, hvis du er lidt utilfreds, må du bare starte en produktion, så når I har én hver, er du helt tilfreds med dig selv, tror jeg.

    SvarSlet
  3. Grith: De er nu meget praktiske de fryseposer - De er bare såååå grimme:o). Jeg blev også selv rimelig tilfreds med lynlåsen (der er da et par steder som kunne være pænere, men hvad;)). Men det kan simpelthen ikke passe, at jeg skal bruge så lang tid på, at sy den i. Der må bestemt være en nemmere måde end min selvopfundne metode;o).

    Pia: Frederikke har her til morgen lagt en bestilling i sort:o), så må se om jeg denne gang bliver mere dus med lynlåsen:)

    Kh. Louise

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin! OGSÅ lynlåsen! Det bliver dejligt at slippe for plasicposerne nu :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. Altså med 7 personer om een toilettaske, så kan jeg da virkelig godt se at I har haft behov for en ekstra:-)

    Og den er bare blevet super fin....godt gået:-)

    Kh. Malene

    SvarSlet
  6. Kunne du ikke lægge et mønster/DIY ud. Dur simpelthen ikke til det der med at måle og selv regne ud hvordan det skal være, og den toilettaske er for sej! (:

    SvarSlet
  7. Tak alle sammen for jeres rosende ord<3

    Anonym: Jeg vil lige skrive sådan en DIY bag øret, men jeg er lettere ophængt for tiden, så jeg tør ikke garantere hvordan jeg får den lavet:)

    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)