mandag den 28. februar 2011

Stofindkøb

Hvordan køber du stof? Hmm måske et mærkelig spørgsmål, men kan se at jeg har forskellige strategier alt efter humør. Nogle gange har jeg fx. et par bukser i tankerne og så går jagten ind på det stof, som jeg tror vil egne sig bestemt for at resultat bliver som jeg har forestillet mig. Det hænder så tit, at der ofte ryger lidt ekstra ned i kurven, men det er en helt anden snak;o). Andre gange bliver stoffet indkøbt af den simple grund, at jeg synes det er smukt - uden at jeg har tænkt nærmere over, hvad jeg skal bruge det til. Andre gange igen falder jeg dog også over noget stof, som jeg ikke troede, at jeg skulle have, men når jeg så først har set/mærket stoffet får jeg en umådelig trang til at sy noget bestemt af det....

Sådan havde jeg det med det her stof:
Med det samme jeg så det, vidste jeg bare, at jeg skulle sy en buksedragt til en lille pige i lige netop dette stof. Så vel vidende om, at Frederikke ikke vil gå med buksedragten (man kan vel heller ikke kalde Frederikke en lille pige mere og når det så er sagt, så synes hun faktisk at stoffet er rigtig flot - hun er bare ikke til buksedragter), blev stoffet indkøbt.

Stoffet er nu blevet forvandlet til denne buksedragt i str. 98:
Man skal jo ikke sætte sit lys under en skæppe, så jeg vover pelsen og siger; At jeg synes den er blevet så lækker og jeg ville elske, at have en lille pige, at putte i den.... Men det har jeg jo ikke, så derfor sættes den nu til salg for 179 incl. porto;o).

Detalje billede af smocken

Buksedragten afprøves på husmodellen;)

Klik gerne på billederne for at forstørre dem;o)

10 kommentarer:

  1. Det er synd at hun ikke vil gå med den for den er da bare super fin.
    Desværre går der laang tid før min lillepige kan passe den (eftersom hun slet ikke er blevet født endnu).
    Men den er rigtig sød :-)

    Hilsen Stella.

    SvarSlet
  2. Hej - den er superflot.. elsker disse blomster. Jeg ville ønske jeg kunne finde ud af at sy smok på min symaskine.. men den vil ikke som jeg vil. Elsker buksedragter.
    God aften.
    MVH Jette

    SvarSlet
  3. Åh Louise - den er lige i øjet :0)
    Den vil jeg MEGET gerne købe.. Du kan bare maile dit konto nr. på marka@privat.dk så overfører jeg penge til dig ;0)
    KH.

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot ;0)
    Jeg har ogs selv købt et stykke af det stof uden at vide hvad jeg skal bruge det til ;0)
    Men det kommer nok en dag.

    SvarSlet
  5. Tak til jer alle for jeres rosende ord - De varmer:).

    Stella: Ja det er måske lige længe nok at have den liggende i skabet;)

    Jette: Øv at din maskine ikke vil smocke:(. Synes ofte det giver en lækker detalje og lethed til tøjet:).

    Gårdejerinden: SOLGT:). Dejligt at du kan lide den og fantastisk at størrelsen er den rette:). Jeg mailer dig i morgen, da jeg er alt for tung i bagdelen lige nu til at finde mine kontooplysninger;o)

    Julie: Glæder mig til at se, hvad du finder på. Du plejer jo at få stofferne omdannet til de skønneste ting:)

    Kh. Louise

    SvarSlet
  6. Jeg køber ofte ind på den måde at jeg synes stoffet er skønt.

    Har ikke styr på smock, med flot er det.

    SvarSlet
  7. Hvor er det en fin buksedragt. Den kommer helt sikkert til at klæde en lille pige rigtig godt:-)

    SvarSlet
  8. Altså, den er bare superfin. Og er lidt ærgerlig over, at du ikke syer på bestilling for tiden, mine piger var SÅ glade for de dragter, du syede til dem i sin tid! Heldigvis er der andre piger som nu har glæde af dem, for de blev solgt videre, da pigernes vuggestue holdt loppemarked sidste forår :)

    SvarSlet
  9. Flot dragt! Hvilket mønster har du brugt til dragten, hvis man må spørge om det ;-) Kan du ikke lave en fin vejledning til hvordan man syr smock. Jeg har først for nyligt fundet din blog, og jeg syntes du har nogle fine beskrivelser m. billeder, til mange af dine sy projekter.

    SvarSlet
  10. Tak for rosen alle sammen:).

    Anonym: Som udgangspunkt har jeg brugt et gangske almindelig buksemønster (kan ikke huske hvilket jeg i tidernes morgen brugte, for jeg har vist snart ændret det til ukendelighed;o)). Buksemønstret har jeg så forlænget i livet, så det har passet til en buksedragt. Jeg har set, at man kan købe mønstre til en buksedragt som ligner denne - hmm kan ikke lige huske om det er Onion som laver dem??? Det må jeg lige vende tilbage med:).
    Min datter har lagt bestilling ind på en kjole med smock, når jeg laver den, skal jeg nok få knipset nogle billeder og få lavet en vejledning:)

    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)