søndag den 17. oktober 2010

Ugens bommert...

Hendes Verden er det ikke kun for gamle mennesker? Sådan har jeg vist altid tænkt - Lige indtil jeg i sommers tilfældig faldt over bladet og forelskede mig i denne taske. Tasken har jeg dog endnu til gode at få lavet (måske jeg når det inden næste sommer?), men bladet er siden blevet bragt hjem et par gange eller 3;o). I denne uge var der et rigtig sødt mønster på en ugle-thehætte. Et dejligt nemt og hurtig projekt, hvor jeg kunne få brugt lidt af stofresterne + en slat thermium fra Stof2000, som jeg havde liggende.

Den færdige ugle-thehætte!
Hmm lagde I mærke til, at jeg skrev, at ugle-thehætten var et hurtig projekt? Jeg kom så hurtig i gang med uglen, at jeg slet ikke gav mig tid til at måle om mønstret overhoved passede til min thekande - Det gør det så ikke;o).

Måske man kan ane størrelse forskellen her?
Thehætten er ganske simpel for smal for neden til at komme oven min thekande.

Men arbejdet skal selvfølgelig ikke være forgæves og jeg håber, at ugle-thehætten kan bringe glæde et andet sted:-)

10 kommentarer:

  1. Ej øv, men for pokker hvor er det altså også lidt komisk. Kender godt det med spontant at kaste sig ud i et projekt og så først bagefter overvejer om det mon passer. Men ugle thehætten er super fin, så jeg er sikker på at den nok skal vække lykke hos en anden!

    SvarSlet
  2. Har selv lavet selvsamme ugle. Sjovt at se hvor forskellige de bliver. Hvor er den fin, synd den ikke passer. ;)

    SvarSlet
  3. Maiken: Jeg kan faktisk også grine lidt af det her bagefter:-). Nogle gange ville jeg bare ønske, at jeg tog mig bedre tid til forarbejdet:-).

    Frk. Fie: Har lige været inde og se din ugle og hvor er den bare fin. Sjovt nok, så har Carl Johan også brugt thehætten som hat:o)

    Vh. Louise

    SvarSlet
  4. ÆV! Det er naturligvis ikke en helt uvæsentlig detalje, at tjekke "pasformen" - men den er da sød alligevel:-)

    SvarSlet
  5. Louise jeg har det på samme måde med bladet, men altså jeg køber det hver uge og siger bare det er til min mormor. (Hun har så været død i fire år, men det ved bladhandleren jo ikke ;))

    SvarSlet
  6. Hmm måske skulle man prøve at snige sig afsted med sådan et blad ;0)
    Kh. Karina (marka@privat )

    SvarSlet
  7. Jeg elsker hendes verden og læser det flittigt i middagspausen hver mandag (hvor bladet udkommer)
    Jeg faldt også for uglethehætten... men men men det passer bare ikke til en thekande, men nærmere en stempelkande.

    Men det er en skøn ugle du har fået lavet og den ville da pynte i køkkenet alligevel :)

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  8. Fru Kahr: NU vil jeg bare ha' en thehætte på trods af at jeg har levet fint indtil videre uden;o), så i dag har jeg været i gang med at tage et par mål på thekande, så jeg kan få lavet mig et mønster:)

    Onkel Anne: Dejligt at høre, at der er andre der også har det sådan med bladet:-). Jeg nøjes dog med et hurtig kig over skulderen inden jeg smider bladet på båndet:o).

    Karina: Det kan i hvert fald anbefales - Prøv det, Prøv det;o)

    Mette: Jeg synes det er lidt komisk, at jeg slet ikke tænkte på pasformen, da jeg så uglen i bladet. For der er da ingen tvivl om at den ville være super til en stempelkande:)

    Vh. Louise

    SvarSlet
  9. Jeg syns den er super flot, den ugle!!!! Og når du siger at det var super nemt, så er det måske lige før jeg tør kaste mig over projektet også...var det bladet fra denne uge eller??
    Kh. Malene

    SvarSlet
  10. Tak Marlene! Der er lige kommet nyt blad i dag, så det er i bladet fra sidste uge, at uglethehætten var i.
    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)