mandag den 22. juni 2009

Et smukt stykke stof...

Første gang jeg så nedenstående metervare blev jeg nærmest helt forelsket. Ej det er måske også så meget sagt, men jeg fik ihvertfald den der fornemmelse i maven; at DET stof måtte jeg bare eje. Og så er der ikke langt fra tanke til handling. Stoffet blev hurtig bestilt hjem.
Et par dage gik med, at jeg glæde mig til at modtage stoffet - mærke på det og se det i virkeligheden, få et vasket og endelig komme i gang med at sy.

Desværre blev min skuffelse stor. Farven på stoffet stemte slet ikke overens med det billede jeg havde set - Det kunne jeg dog leve med, da stoffet også er lækkert i virkeligheden. Men altså at have fået stoffet i de afbilledet klare farver - Det havde bare været mums.

En ulykke kommer jo sjældent alene og det skete desværre heller ikke her. Udover det med farven, var stoffet desværre blevet fugtet med en MEGET stor "olieklat" som gjorde at farverne flød ud. Nå det går nok, for sælger havde være så sød at lægge lidt ekstra stof med i pakken.
Desværre har det så også vist sig, at der er nogle bittesmå sorte pletter spredt hist og pist på stoffet. Det blev jeg selvfølgelig først opmærksom på efter at jeg havde klippet og syet noget af stoffet:o(

Endtil videre har jeg fået lavet denne ammekjole af stoffet. Kjolen ligner bare en almindelig smock-kjole, men har den smarte funktion, at der kan ammes diskret i den. Det er vel en god ting i disse tider, hvor amning bliver bandlyst flere og flere steder i det offentlige rum:-(
Farveforskellen ses også tydelig på disse billeder som gengiver farver korrekt!
Nu bliver det frækt, så hvis du er sart så kig væk nu....
Til alle der nu har tankemylder og har fået gode ideer - NEJ kjolen er IKKE til mig selv:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)