torsdag den 27. oktober 2011

Optur;o)

Som lovet lidt om min tur til Berlin - Jeg har dog valgt at dele det over lidt flere indlæg, da oplevelserne har været store og mange. Jeg har tidligere nævnt, at jeg lider af højdeskræk, men at jeg samtidig også prøver at udfordre mig selv lidt. Berlin ingen undtagelse;-). Så Berlin blev nydt fra oven - både fra Panoramapunkt og Berliner Fernsehturm. Begge steder gode oplevelse.
Panoramapunkt udmærkede sig især ved den fantastiske udsigt over Potsdamer Platz og de nærliggende seværdigheder. Selve turen op i Panoramapunkt var også en stor oplevelse i sig selv - Den foregik nemlig i Europas hurtigste elevator. 8,5m/sek. - Det var vildt både for maven, ørerne og Valdemar (han var i den syvende himmel og syntes at det var så fedt:-)).
Fjernsynstårnet valgte vi at besøg lige fra morgenstuden af, da vi havde hørt og læst os til, at der altid er sindsyg lange køer der. Vækkeuret blev sat og af sted det gik og gudsketakoglove for det, for da vi kom ned fra tårnet gik køen langt ud på gaden og fra man havde købt billetten til man kunne komme med elevatoren, skulle man vente yderligere omkring 45 minutter. Men som sagt; var vi tidligt ude af fjerene og dermed undgik vi køen... Og sikke en oplevelse. Lige da jeg trådte ud af elevatoren måtte jeg lige gibbe lidt, for hold da op hvor var vi kommet højt til vejrs, men bestemt det hele værd. I godt vejr skulle man angiveligt kunne se op til 80km væk - Det kunne vi dog ikke;-).


Frederikke, bedstefar og Valdemar er ret små i forhold til tårnet;o)

Udsigten, fra restauranten i fjernsynstårnet, over Alexanderplatz og småbitte mennesker;o)

Altid godt med lidt lækkert at spise imedens udsigten nydes i restauranten, som drejer 360 grader rundt om sin egen akse, i Berliner Fernsehturm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)