onsdag den 26. januar 2011

Stolt...

....Det er hvad jeg er:o).
I går, da jeg var med Carl Johan til babyhåndbold, kom en mor hen til mig for at høre, hvor jeg havde købt det babytæppe som Sigurd lå på (eller det som det var meningen, at han skulle ligge på, men som han selv syntes, at han skulle kravle længere og længere væk fra;o)) var købt. Hun syntes simpelthen, at det var så flot og lige sådan et hun selv kunne tænke sig til deres lille pige. Jeg er rigtig god til at finde fejl ved mine hjemmelavede ting - selvkritikken fejler så sandelig ikke noget her! Derfor blev jeg også helt rørt og glad over at høre de rosende ord fra en uvant kant - Den mor var med til at gøre en god dag endnu bedre:).
Jeg har tidligere skrevet et indlæg om min selvkritik og jeg skal altså arbejde med den - BIGtime! Hvad med jer, hvordan har I det? Er det f.eks. lettere at rose andre end en selv?

5 kommentarer:

  1. Det ser da også rigtig godt ud.. Men ih, jo hvor jeg kender det med fejlfinding! Min datter på 5 år har det i den grad også - meget store forventninger til sig selv! Så skal man altså passe på som forælder ikke at gøre det værre!

    SvarSlet
  2. Tag rosen til dig...for det er altså flot, det du laver.
    Jeg har vel nævnt overfor dig, at pædagoger og forældre både i sfo og børnehave har spurgt meget interesseret til Mads' stribede bukser.

    SvarSlet
  3. Ja! i den grad kan slet ikke klare, når nogen roser mig, så kommer jeg med alle mulige undskyldninger, om at det skulle godt nok have haft en anden farve eller det er lidt skævt syet. Ja! jeg kunne blive ved, jeg vil meget hellere rose andre end tage imod ros, bliver så genert og begynder at tale om alt og intet.
    Knus Susi

    SvarSlet
  4. Det er en meget svær kunst - det at tage mod ros, men du har bestemt fortjent det, så tag det til dig og husk det....en dag, hvor du er lidt hård mod dig selv kan du hive mindet frem og glæde dig over det - du er super dygtig og jeg beundrer din kreativitet .....åh, så kom der endnu mere ros ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. Tili: Til tider er Valdemar også meget selvkritisk (heldigvis oplever vi det ikke så ofte mere). Da han var mindre sammenlignede han tit sine tegninger med Frederikkes, hvorefter han krøllede dem sammen og smed væk, for Frederikkes var jo meget pænere. Det var lidt svært at forklare, at hans også var pæne, for han havde jo besluttet sig for at Frederikkes var MEGET pænere. Ord og forklaringer om, at hun jo også var en del ældre prellede fuldstændig af på ham. Men heldigvis så er han blevet langt mindre selvkritisk og kan bestemt blive stolt over de ting han laver nu:).

    Fru Kahr: Tak - Det har simpelthen været en fornøjelse at sy bukserne og efterfølgende modtage alt den ros:).

    Susi: Uha ja undskyldninger kender jeg bestemt også til:o). Nogle gange har jeg også taget mig selv i tænke; "ja ja det skal de jo sige".

    Karen: Tusind tak! Du har bestemt ret - Det er en svær kunst og noget der skal arbejdes med:)

    Kh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)