tirsdag den 6. juli 2010

Ferietid og tid til kreative sysler...

I sidste uge tog Valdemar med sin farfar til Sverige og vi skal først hente ham igen på lørdag. Næsten 2 uger er han væk - Det synes jeg godt nok er lang tid, men heldigvis har han ringet hjem et par gange og det lyder som om han nyder tiden sammen med farfar.
I søndags tog Frederikke, William og Carl Johan så over til mine forældre, hvor de skal feriere indtil på fredag.
Det vil altså sige, at jeg er helt alene hjemme sammen med Sigurd (og selvfølgelig hr. Nielsen, når han altså ikke er på arbejde;o)). Det er en meget underlig fornemmelse - sikke en stilhed der er i huset! For at få tiden til at gå har jeg kastet mig over symaskinen og har et væld af planer for alt det jeg skal nå (hvis jeg kender mig selv ret, når jeg ikke en gang halvdelen;o)).
Første projekt er jeg blevet færdig med i dag og det er til mine drenge, som elsker at lege med lego, men hader den oprydning der følger med... Det er bare meget sjovere at lege med lego, når kassens indhold er hældt ud på gulvet, så det bedre kan overskues... Men oprydningen er til gengæld rigtig træls og kan give anledning til store diskussioner drengene i mellem - For hvem samler nu mest op??? Derfor har jeg lavet dette tæppe til dem og så længe lego'et bliver der på er det ingen sag at få det retur til kassen, når legen er slut.
Tæppet er ret stort og måler ca. 150cm i diameter. Materialerne er alt sammen noget fra gemmerne - Dejligt at få ryddet lidt ud i lageret:o). Stoffet på ydersiden er fra IKEA og på indersiden har jeg valgt noget plysstof, så drengene kan sidde lidt lunt og blødt imedens de bygger.

Tæppets yderside - Tæppet i funktion - Tæppet lukket sammen, så lego'et evt. kan medbringes på ferie!

8 kommentarer:

  1. Super cool... Jeg har set et lignende tæppe, hvor der var en snor i løbegangen langs kanten på tæppet - så kunne mna nemlig lukke tæppet ved at trække i snoren...
    Forsat god næsten alenetide!

    SvarSlet
  2. Tak!
    Dette tæppe har skam også en snor i løbegangen. Det synes jeg er lidt smart, når vi skal på ferie, så kan de bare udvælge sig en kasse lego og hælde ud på tæppet, binde snorerne og vupti klar til afgang:o)

    SvarSlet
  3. Hvor smart Louise....kender alt til Lego overalt så måske Emil også skulle have sådan et tæppe :-) Nyd nu stilheden og at du kan fordybe dig med dine kreative sysler - god arbejdslyst. Kh. Mette

    SvarSlet
  4. Hej Louise
    Super god idé :0) Og hvem vil ikke gerne have lettet oprydningen lidt ;0)
    God fornøjelse med dine planer..
    Karina (madsmor)

    SvarSlet
  5. Ej det har jeg også syet for længe siden til min dreng og skulle netop til at vise det på min blog... men ak, nu virker det jo bare som ren efterligning ... æv!

    Men jo - det er super smart og vores legotæppe er et kæmpe hit!!

    SvarSlet
  6. Tak skal I have alle sammen:)

    Mia: Jeg har selv fundet inspirationen her på nettet, så jeg synes da også, at du skal vise dit tæppe frem, så endnu flere kan blive inspireret:-).

    God aften til jer alle!
    Vh. Louise

    SvarSlet
  7. Hvilken snor har du brugt til løbegangen for at det nemt kan pakkes sammen og bredes ud igen?

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)