lørdag den 4. juli 2009

Marimekko-taske

Min datter har længe ønsket sig denne taske fra Marimekko.
Men at give 469kr for en taske, som måler 30x35cm, til en pige på 11år, synes jeg altså er lige i overkanten.
Selvom mit stoflager er stort (meget stort;o)), så havde jeg desværre ikke præcist det rigtige stof til tasken. Jeg kom dog tæt nok på med det klassiske Mini Unikko stof i rød-pink fra Marimekko. Stoffet blev klippet efter cirka-målene ovenfor. Indvendig blev tasken foret med hvidt lagenlærred, hvorpå der blev påsat lommer lavet i samme stof som selve tasken. Lommerne blev lavet så der blev plads til diverse blyanter og kuglepenne, mobiltelefon og pung samt et lille rum til alt det andet;o).


En skøn sommertaske i friske farver

Det bedste af det hele er, at min datter blev super glad for sin nye unikke Marimekko-look-alike-taske også selvom den ikke er en tro kopi af originalen:o)

4 kommentarer:

  1. hold da op den er fed den taske!!

    -Sara

    SvarSlet
  2. Hvor ER den cool :) Og den passer jo perfekt til hende :) Er det en rund bund eller hvordan?

    SvarSlet
  3. JemKem: Endnu en gang tak. Tasken har også været en af hendes absolutte favoritter:). Bund og side stykket er bare et langt stykke stof som til sidst ender ud i hanken.

    Vh. Louise

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)