onsdag den 20. august 2014

Det der med pengegaver

Uffh hvor kan jeg have det svært med pengegaven. Synes det er jordens kedeligste gaver at give (den er selvfølgelig dejlig at få;-)). Penge i en flad kuvert - Ja det er bare en flad fornemmelse (igen snakker jeg om pengegaver med mig som giver;-)). Når jeg giver gaver vil jeg gerne vise modtageren, at jeg har tænkt på vedkommende og gjort mig nogle overvejelser i form af valg af gave. Alt dette kan jo også komme til udtryk ved pengegaver, men ofte har jeg valgt den "nemme" løsning med kuverten og stået med den flade fornemmelse efterfølgende - Det ville jeg gerne have gjort lidt bedre.
I foråret stod vi og skulle til konfirmation med vores nære venners datter. Hun ønskede sig penge som de jo så ofte gør i den alder. I stedet for et telegram, gik jeg lidt i tænkeboks og fandt på at hun selvfølgelig skulle have en pengeblomst. Blomsterne blev foldet af dollar-sedler, da konfirmanden stod og skulle på en rejse til New York. Penge-blomsterne er viklet på en kunstig blomst fra IKEA - hvilket teenager gider da også have en ægte blomster, den kræver jo vanding og en helt MASSE andet:-D. "Jorden" til planten er bolsjer med teksten konfirmand 2014 indeni. En pengegave som faldt i ret god jord og som jeg var rigtig godt tilfreds med og havde en god fornemmelse både da jeg lavede den og vi gav den:-).
Så nej, pengegaver behøves bestemt ikke at være kedelige og upersonlige. 



2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot Louise! Det er virkelig godt lavet med pengesedlerne på plastikplanten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sine:-). Jeg husker også den computer, du lavede på et tidspunkt - Genialt:-)

      Slet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)