torsdag den 23. august 2012

Byens bedste burger:-)

Som lovet, kommer her opskriften på den bedste burger, jeg har smagt.
Først bollerne. Normalt laves de lidt på slum, men jeg har forsøgt at grifle en opskrift ned:-).

Boller:
6 dl lunkent vand
25 g gær
1 tsk salt
2 tsk sukker
2 spsk olie
200 g groft mel
1 kg hvedemel
Gæret opløses i vandet, hvor efter de andre ingredienser tilsættes. Dejen æltes godt og sættes til hævning 1 times tid. Herefter formes bollerne (vi laver gerne 8-10 stk, men de bliver meget store, så der kan med fordel formes flere, men mindre boller). Bollerne efterhæver til en passende størrelse - jeg plejer at lade dem stå en times tid. Så mangler debare en tur i ovnen ved 200 grader til de er færdige.

Fyldet:
Jeg elsker kylling, så jeg har selvfølgelig en kyllingebøf i min burger, men er man mere til oksekød eller andet, så er det jo bare det man putter i:-). Det hele krydderes med friske danske grøntsager - jeg har brugt agurk, tomat og alm. salat.

Sidst men ikke mindst; min favorit dressing - karrydressing:-).

Dressing:
2 dl creme fraiche
1/2 dl ketchup
1 spsk karry
1 tsk sukker
salt og peber
Det hele røres sammen.

Så er der vist kun tilbage at ønske;
Bon Appetit:-)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)