lørdag den 9. april 2011

Glad med glad på...

Man kan da næsten ikke være andet, med sådan et skønt vejr vi har haft i dag. Største delen af dagen har vi tilbragt ude. Vi har gang i flere forskellige projekter i haven. Jeg har dog bestemt, at i år vil jeg kun koncentrere mig om udvalgte områder af haven. Jeg er blevet klog af erfaring og ved, at hvis jeg prøver at tæmme hele haven, så ender det med, at det hele pludselig er vokset mig over hovedet og intet, absolut INTET, ser pænt ud - og jeg har total mistet overblikket og overskudet. Men i år skal det være anderledes! Indsatsområderne bliver vores store terrasse og et hjørne af baghave, som skal laves mere børnevenligt og nå ja så er vi også gået i gang med projekt flagstang. Planen med terrassen er lige til at gå til - Ukrudtet skal holdes nede og ønskede planter og blomster skal nurses om. Børnehjørnet i baghaven bliver straks mere sjovt at komme i gang med.... Altså lige når det indledende hårde arbejde er overstået - Træer skal fældes og ikke mindst fjernes.... Men så bliver det også en fornøjelse - Håber jeg;o).

Projekt flagstang er skudt i gang:)

(Ren) idyl

Håber I også har nydt det gode vejr8-)

3 kommentarer:

  1. Lyder som en rigtig god idé - det med at udvælge visse steder i haven, der skal "gøres ved". Jeg har haft samme negative haveoplevelser, som dig, så i år er det også terrasserne, der er i fokus ;o)
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Vi har fjernet en masse ting i haven så vi har græs, en masse skønne træer og enkelte bede med blomster og så nogle flotte gamle rosenbuske.

    Vi har lavet det til en legehave til ungerne og så er der mindre ting der skal passes.

    Håber du finder en god måde at få haven til at passe til jer.

    Knus Grith

    SvarSlet
  3. Skønne billeder :0) Ja, som du ved knokler vi også i haven - og det siges det skal være skidt før det bliver godt ;0) Jeg glæder mig til at følge jeres haveprojekt her på bloggen - og sender opfriskende tanker - til det, til tider, hårde havearbejde!!
    KH.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en kommentar:o)